به گزارش خبرگزاری ایران پرس از اسلام آباد، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان، در ادامه سفر رسمی خود به پاکستان با «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد؛ دیداری که در آن، دو طرف بر تقویت روابط تهران و اسلامآباد، گسترش همکاریهای دوجانبه و حمایت از صلح و ثبات منطقهای تأکید کردند.
«آصف علی زرداری» در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیسجمهور ایران در نخستین سفر رسمی وی به پاکستان پس از تحولات اخیر، این سفر را بازتاب دهنده روابط دیرینه، برادرانه و مستحکم دو کشور توصیف کرد و گفت: این سفر نشان میدهد تهران و اسلامآباد در روزهای دشوار نیز در کنار یکدیگر ایستادهاند.
وی همچنین امضای «یادداشت تفاهم اسلامآباد» را به رئیسجمهور ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات فنی در حال انجام به صلحی پایدار در منطقه منجر شود.
رئیسجمهور پاکستان ضمن تاکید بر حمایت اصولی کشورش از صلح، ثبات، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اسلامآباد همواره از گفتوگو و دیپلماسی به عنوان مؤثرترین راهکار برای حل چالشهای منطقهای و بینالمللی حمایت کرده است.
وی همچنین بر تعهد پاکستان به حفظ وحدت امت اسلام در عین حفظ روابط برادرانه قوی با کشورهای منطقه خلیج فارس تاکید کرد.
زرداری بار دیگر، شهادت حضرت آیتالله سید علی خامنهای رهبر شهید ایران را تسلیت گفت و تاکید کرد: پاکستان در مراسم تشییع ایشان شرکت خواهد کرد.
وی همچنین از همتای ایرانی خود خواست تا درود گرم خود را به حضرت آیتالله سید مجتبی حسینی خامنهای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، ابلاغ کند.
مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز (سهشنبه) در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات کشورمان برای سفری یکروزه وارد اسلامآباد شد و در بدو ورود، مورد استقبال رسمی آصف علی زرداری، رئیسجمهور پاکستان و شهباز شریف، نخستوزیر این کشور قرار گرفت.
نصرالهی